Katalog » Pages » Få succes med din online markedsføring

Udskriv denne side

Få succes med din online markedsføring

Bookmark and ShareSkrevet den 02-05-2018

I en digital verden er de forskellige online markedsføringsstrategier eksploderet. Vores teknologi har udviklet sig, og her har markedsføringsstrategierne måtte følge med for at skaffe kunder til de forskellige virksomheder. I denne artikel gives nogle eksempler på online markedsføringsstrategier,der er tilpasset de nye tendenser, og som kan gavne din virksomhed.


Annoncering på de sociale medier
Annoncering er et bredt begreb, men når det sættes i forhold til online markedsføring, så er det for mange virksomheder et nyere fænomen. Dog er det et fænomen, som er værd at omfavne, hvis man forstår at bruge det rigtigt. Annoncering handler for virksomheder om at skaffe sig kunder og øge salg ved at målrette annoncerne til et specifikt kundesegment. Processens første trin er derfor, at ens kundesegment skal defineres. Når kundegrupperne er fastlagt, så skal der udformes en strategi. Hvordan skal ens produkt markedsføres for at fange kundernes interesse? Annoncer er her en såkaldt ”push-strategi”, hvor budskabet skubbes ud til målgruppen. Man satser altså på, at man rammer nogle inden for målgruppen.
Da danskerne i gennemsnit bruger 3,5 timer om dagen på diverse sociale medier, er annoncering her ofte særdeles oplagt. Her er det også muligt at pleje sociale fællesskaber. De unge er de mest hyppige at finde på de sociale medier, men også de ældre tager trenden mere og mere til sig, hvilket konstant åbner nye markeder.
Det er bl.a. muligt at annoncere på Facebook, Instagram og LinkedIn. Disse diverse platforme har hver deres fokus, og hver deres funktion. Facebook er den umiddelbart største, og også mest benyttede sociale medie-platform, ikke kun i Danmark, men over hele verden. Facebook er et godt medie, hvis man vil nå ud til både eksisterende såvel som potentielle kunder. Der er mulighed for Facebook-annoncering for både B2C og for B2B-virksomheder. Instagram er først og fremmest en visuel medieplatform, men kan også så meget andet. På dette medie vises der billeder og videoannoncer til relevante målgrupper, og dette skaber genkendelighed og troværdighed overfor potentielle og eksisterende kunder. Hashtags kan her hjælpe dig til at emneopdele, og derved indsnævre eller åbne op for din målgruppe.
LinkedIn har fokus på professionel networking og ikke mindst rekruttering af nye medarbejdere.
LinkedIn er dermed en kanal med B2B fokus. Virksomheder bør ikke udelade denne i deres digitale marketingsstrategi, hvis deres målgruppe er stor nok til at LinkedIn-annoncering bliver effektivt.


Retargeting
Retargeting går også under begrebet remarketing, og defineres ved at være en strategi, som går ud på at markedsføre sig overfor potentielle kunder, som allerede har vist interesse for ens virksomhed eller ens produkter gennem et besøg på ens hjemmeside. Retargeting bruges for det meste af webshop-ejere.

Rigtig mange webshops har en konverteringsrate, der kun ligger på 1-2%. Det betyder altså, at det kun er de 1-2% af dem, som besøger din webshop, der ender med at købe noget. De resterende 98% er altså tabte besøgende, men igennem en retargeting strategi, er det muligt at målrette markedsføringen efter de 98%, som ikke købte noget i første omgang.
Der kan være flere grunde til, at brugerne ikke fuldender køb. Det kan sammenlignes med de fysiske butikker i det virkelige liv. Et besøg på en webshop kan sammenlignes med vindueskiggeri, eller måske en tur ind i butikken uden at købe noget. Indkøbskurven skal her ses som en ønskeseddel. På denne ønskeseddel er det dog muligt at se den samlede pris på de produkter, man går og ønsker sig. Måske har de potentielle kunder ikke råd lige nu, eller kigger bare på produkterne for at lægge dem på en ønskeliste til deres fødselsdag. Det kan selvfølgelig også være, at de bare afbrydes i processen grundet diverse udefrakommende faktorer.
Retargeting drejer sig altså om at få tabte potentielle kunder tilbage ved at friste dem med produkter fra deres ønskeliste gentagne gange. Det har vist sig, at der er større chance for, at de som besøger hjemmesiden igen, oftere fristes til at købe produkterne. Konverteringsraten er her højere med hele 250%.


Retargeting består af følgende punkter:
1. Brugeren besøger websitet
2. hjemmesiden gemmer en cookie på brugerens enhed
3. ens annonce rettes kontinuerligt mod brugeren, der surfer på nettet.


Retargeting fungerer altså ved at små koder kaldet pixels indsættes på hjemmesiden og diverse produktsider, så man kan vifte brugerne om næsen med deres ønsker. Retargeting er altså en fremragende strategi, som kan give kunderne det sidste skub ud i køb af ens produkter.


Bookmark and Share




Flere sider

  1. Vil du gerne være kostvejleder?

    http://www.danskekilder.dk/p/Vildugernevaerekostvejleder
    ...

  2. Sådan gør du bilen vinterklar

    http://www.danskekilder.dk/p/vinterklar
    ...

  3. Undgå spyware/adware

    http://www.danskekilder.dk/p/spyware

    Spyware og adware er typer af malware, som bliver mere og mere populære. De har en masse ondsindede funktioner, som de fleste der kender ...